Friday, April 15, 2011

budak lelaki memang jahat!

watak dlm entri ni..
member aku = A, N & Z
2 watak lelaki dlm ni = F & S








korang korang! semalam kan...
kawan aku menangis....
ok ok.. aku tau, mesti korang nak cakap..
"eleh.. kawan menangis pun nak kecoh.."
sebenarnya tak...
korang tengoklah tajuk kat atas tu!
sebenarnya gini cite nye..
ada lah geng2 mamat kat kelas kiteorang ni...
salah seorang mamat dari geng tu..
hehe, aku dengan dia... huhu.. faham2 jela..
semua mamat tu, ejek A "pulau"
aku, dengan 2 orang member aku sebenarnya tak faham apa maksud pulau tu..
(fyi, bukan pulau pangkor, pulau redang, pulau tioman or pulau cherating yang berbagai2 tuh!)
so, aku dengan N aku nak tau apa maksud pulau.. so,
aku dengan N aku tanya kat dorang.. apa maksud pulau..
tapi.... masalahnya... aku tak tau penyakit apa yang dorang kena sampai dorang tak nak bagi tau kiteorang..
aku dengan N paksa dorang bagi tau... tapi dorang
tetap tak nak kasi tau..
pastu, kiteorang dengan hampanya menyusun langkah pergi ke meja kami semula..
pastu, aku dengan N terdengar geng mamat2 tu bisik2...
"weh, A tu.. bla bla bla.. Aida dengan N tanya bla bla bla... A bla bla... pulau.. bla bla bla... paksa kita bla bla bla.... PANAU... bla bla..."
A tak dengar sebab time tu A tengah buat kerja..
aku dengan N dah pandang2 sesama kiteorang sebab kiteorang terdengar dorang cakap PANAU..
terus kiteorang report kat A...
A bengang siot!
A menyumpah-nyumpah mamat semua tu tanpa pengetahuan dorang..
pastu A terus menangis...
aku dengan N dah cuak..
terus aku dengan N pergi kat S..
kiteorang bagi tau dia yang A menangis..
S pulak lagi macam bangang.. dia pergi cakap "MAMPOS DIA LAH...!!!!!" dengan nada yang kuat lagi menyeksa kan hati...
pastu, aku dengan N bagi tau A yang S cakap camtu.. A cakap dia dah tau sebab S cakap terlalu kuat.. dia yang duduk jauh dari S pun boleh dengar...
A menangis lagi teruk bila S cakap camtu dekat dia..
pastu A cakap tu sebenarnya bukan panau..
waktu dia kecik dia pakai make up
dia alahan dengan make up..
sebab tu la kulit dia jadi camtu..
baru kiteorang tau...
A menangis sampai balik..
nasib baik time tu mata pelajaran yang terakhir.
kiteorang pujuk A.. tapi dia tak nak berhenti menangis..
asyik jatuh je air mata dia.. kesian aku tengok..
nasib baik kawan kiteorang, Z..
bawak tissue..
muka Z dah merah sebab bengang dengan semua mamat tu!
aku duduk sebelah A.. senang sikit aku nak pujuk A..
aku cakap... nanti aku bincang dengan dorang..
pastu aku suruh dia berhenti menangis...
AT LAST! berhenti pun air mata dia..
tapi mata dia tetap merah...
pastu, aku balik rumah... lepas aku makan malam, N hantar message kat aku..
ni haa message yang die hantar..
"wei, kau tak yah la nak ejek2 A.. kesian dia doe aku tengok dia.. nangis sampai tak henti2.. kau takde perasaan ke?? biar je la muka dia ada panau pun, bukan nya kacau hidup korang pun.. (N).. aku bagi kat Q.." (Q adalah mamat yang aku cakap tadi... yang... "faham2 jela")
aku tersengih bila baca message tuh..
(btw, aku tulis message tu sebijik dengan apa yang N hantar kat aku!)
pastu aku call Q..
   (aku color purple, Q color aqua)

tut tut... tut tut... tut tut...
hello?
hello..
haa, kenapa?
weh... kenapa awak ejek A pulau??
dah muka dia.... (dengan nada yang perlahan dan serba salah)
awak tau tak kenapa muka dia jadi camtu??
tak..
sebenarnya muka dia jadi camtu sebab waktu dia kecik, dia pakai make up.. kulit dia alahan dengan make up... sebab tula muka dia jadi macam tu... bukan sebab panau..
ohh...
lain kali awak jangan panggil dia pulau lagi tau..
ok..
umm, pesan kat kawan2 awak sekali...
ok..
ummm... ok la.. tu je nak cakap..
bye..


tanpa berkata apa2, dia terus matikan talian...!
tak guna punya jantan! dia tau tak yang hati aku sakit and pedih bila dia buat macam tu?!?!
dulu... bukan main lagi! cakap kat phone, bila nak matikan talian.. cakap benda2 yang romantik...
sekarang?!?!
apa?!
kita cakap bye, terus letak phone!!
kalau nak mengelak pun, at least cakap la bye!!!
ni tak! terus je letak! betul la kawan aku cakap,
lelaki memang selalu berubah and memang langsung tak tau nak jaga hati perempuan! lelaki memang sukar diramal!!
kalau kau dah tak sayang aku, tak payah la nak
bercintan cintun dengan aku lagi! BUANG MASA tau tak?!
pergi mam*** la semua geng mamat tak guna tu!!
semua lelaki sama je!
I HATE BOYS!!!!!

ada 2 kesalahan lelaki kat dalam post entri ni kalau korang tak perasan..

1st- mereka mengejek kaum hawa! (geng2 mamat tu ejek A)
2nd- kerja dorang cuma buat perempuan terluka! (conversation antara aku and Q)

bukan niat saya untuk mengutuk kaum adam, tapi saya cuma geram.. itu je...
luka kat hati aku masih belum sembuh... masih terasa pedihnya... masih terasa lagi peritnya.. masih parah lagi luka di hati aku..
aku takkan maaf kan dorang selagi dorang tak minta maaf dengan kiteorang... hati aku takkan sejuk selagi dorang tak sedar kesalahan yang dah dorang lakukan!